Tänään juttelin Inkeri Valtosen kanssa mm. maailman muuttumisesta, naisen asemasta, vallitsevista kauneuskäsityksistä, tekniikan roolista, yritystoiminnan tulevaisuudesta, brändäyksestä, liiketoiminnan läsnäolosta verkossa. Puhuimme myös käytännön asioista: bloggauksesta ja twiittauksesta.
Kauneushoitola Inkeri Valtonen on toiminut alalla 30 vuotta. Inkeri Valtonen itse on sitä mieltä, että vanhoilla kaavoilla ei voi jatkaa, jos mielii nähdä seuraavatkin vuosikymmenet. Sosiaalinen media ei ole hänelle mahdollisuus vaan välttämättömyys.
Yrittäjänaisten tilaisuudesta Inkeri Valtonen yhytti toisen paikallisen pienyrittäjän, viestintäkonsultti Katleena Kortesuon. Naiset toimivat aivan eri aloilla, mutta sosiaalinen media aiheena yhdisti heidät, johti verkostoitumiseen ja myös liiketoimintaan.
Minun roolini viestinnän asiantuntijana tässä prosessissa oli
- antaa tilauskoulutusta
- jakaa tietoani ja oman kontaktiverkostoni osaamista muidenkin kuin oman työnantajani välittömäksi hyödyksi
- tarjota konsultointia, sparrausta ja opastusta käytännön työssä
- oppia todellisen yrityksen todellisista tarpeista
- kehittää mahdollista toiminta- tai koulutuskonseptia, joka voisi hyödyttää muitakin
- levittää tietoa toiminnastani/mme niin sisäisesti kuin ulkoisesti
Strategia ohjaa arjen työtä
Verkottuen-tiimissä minä tuon viestinnän substanssia ja keinoja verkostoitumisen ja virtuaalisuuden tavoitteisiin. Minun työstäni syntyy parhaimmillaan aluevaikutusta, mikä on yksi HAMKin toiminnan lakisääteisistä tehtävistä.
Ei se strategian toteuttaminen mitään vaikeata ole - juonesta kiinni saamiseen menee vähän enemmän aikaa.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti